• يکشنبه ١٥ بهمن ١٤٠٢-١٠:٣٤
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٤٠٤
چمران مطرح کرد:

خواستار ممنوعیت استفاده از شومینه ها بودیم اما نگذاشتند / انتقاد از ارسال دیرهنگام و ناقص لایحه عوارض شهرداری به شورا

رئیس شورای اسلامی شهر تهران، با ابراز تأسف از فوت یکی از مدیران شایسته شهرداری تهران که چندی پیش بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد؛ در واکنشی در این خصوص اظهار کرد: در دوره سوم شورای شهر، طرح ممنوعیت وسایل گازی پر خطر به خصوص شومینه ها را به شورا آوردیم اما متأسفانه یک عده ای از شرکت گاز آمدند و تلاش کردند که این موضوع را منحل کنند و منحل هم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در دویست و سیزدهمین جلسه شورای ششم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی،  شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهدای حمله تروریستی کرمان، با تبریک فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین 14 بهمن ماه که بنام روز فناوری فضایی در تقویم رسمی کشور به ثبت رسیده، با ابراز خرسندی از کسب موفقیت های فضایی کشور گفت: در این ایام، توفیقات و فعالیت های بسیاری را در این حوزه از سوی دانشمندان و تلاشگران این صنعت شاهد بودیم که همه این موفقیت ها افتخار کشور و ملت است. امیدواریم روند روبه رشد، همچنان ادامه یابد.
گفتنی است در ابتدای جلسه، مستند کوتاهی از خدمات شهرداری تهران در زمان بارش برف و اقدامات خدمت رسان به شهروندان در یخ زدایی خیابانها، شن پاشی، رفع مسدودیت های معابر و ... در صحن شورا به نمایش درآمد که رئیس شورای شهر، ضمن تقدیر از تلاشهای شبانه روزی شهرداری تهران اظهار داشت: ما چون عموماً در خصوص برخی نزولات آسمانی و اتفاقات این چنینی غافلگیر شده ایم؛ زمانی که غافلگیر نمی شویم، خوشحال و مسرور می شویم. در حالی که این غافلگیر نشدن، وظیفه ماست. از این رو بابت همه تلاشهایی که دوستان ما در مجموعه شهرداری برای اینکه تردد در شهر را تسهیل کنن و غافلگیر نشدند؛ قدردانی می کنیم.
وی در ادامه با تبریک پیروزی شیرین تیم ملی فوتبال ایران در مقابل ژاپن به همه ملت ایران و کادر فنی تیم، در رقابت های یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا گفت: در بازی دیروز توانستیم بر قهرمان جام آسیایی سالهای قبل پیروز میدان باشیم. منشاء این پیروزی، همبستگی فراوان و انسجام بی مثال بین بازیکنان تیم بود و امیدواریم که در شب سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، کام ملت به پیروزی تیم فوتبال ایران  در این رقابت ها شیرین شود.
چمران همچنین با ابراز تأسف از فوت یکی از مدیران شایسته شهرداری تهران که چندی پیش بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد؛ به طرحی که در دوره سوم شورای شهر برای پیشگیری از حوادث ناگوار این چنینی و تلاش برخی افراد برای ممانعت و انحلال این طرح اشاره کرد و افزود: بنده همچنان بر ایجاد ممنوعیت استفاده از شومینه ها و وسایل گازی خطرناک در واحد های مسکونی معتقد هستم. اما متأسفانه برخی ها ضمن بی توجهی به صرفه جویی منابع انرژی، برای بالابردن جنبه تشریفاتی خودشان اقدام به گرم کردن استخرهای روباز می کنند و این یک فعل ناپسند است که خدا هم بارها فرموده اند که اسراف کنندگان را دوست ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به سفر هفته گذشته رئیس جمهوری ایران به استان هرمزگان و برگزاری اجلاسیه شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها، قبل از سفر استانی دولت به این منطقه تصریح کرد: در اجلاسیه ای که در استان هرمزگان برگزار شد؛ موضوع هدایت فاضلاب شهر بندرعباس به دریای جنوب یکی از نگرانی ها و هشدارهایی بود که از سوی مسئولین شهر و شهروندان هرمزگانی مطرح شد. بازدید از این اتفاق، بسیار دردآور بود، چرا که علاوه بر انتشار بوی نا مطبوع درحریم این آلودگی، علاقمندانی که برای تفریح و شنا به این خطه آلوده از دریا مراجعه می کنند دچار عواقب خطرناک و بیماری های گوناگونی می شوند.
وی ادامه داد: بنا به اقدامات و گفته های مسئولین، خوشبختانه بخش زیادی از اقدامات در حال حل شدن است و لوله کشی ها انجام شده اما حجم دستگاه تصفیه مقیاس کوچک است و ظرفیت کمی دارد از این رو باید به سرعت در این مقوله چاره اندیشی شود.
چمران در پایان ضمن محکوم کردن چندین باره جنایت های بشری امریکا و اسرائیل در حمایت و بمباران نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و مردم بی دفاع فلسطینی، به شمار شهدای طوفان الاقصی که به بیش از 28 هزار نفر رسیده اشاره کرد و گفت: متأسفانه علی رغم محکوم شدن اسرائیل در دادگاه های بین المللی لاهه به اتهام کشتار و قتل عام انسان های بیگناه، همچنان این نسل کشی، ذیل حمایت های تسلیحاتی امریکا و غرب ادامه دار است. قطعاً تاریخ امروز و آینده، این چنین جنایات های ضد بشری را به پای اسرائیل و امریکا می نویسد و خواهد نوشت.
وی در پایان نصرت نهایی برای ملت بزرگ فلسطین را از خداوند خواستار شد.
 
لایحه عوارض شهرسازی دیر به شورا تحویل داده شد و اطلاعات آن ناقص بود
مهدی چمران در حاشیه دویست و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز تعیین عوارض تردد در شهر بررسی می‌شود؛ خاطرنشان کرد: نتیجه قراردادهای منعقد شده در چین نیز توسط شهردار تهران ارائه خواهد شد.‌ به دنبال این بودیم که در اولین فرصت پس از سفر شهردار به چین، به ارائه گزارشات آن پرداخته شود.
وی با تأکید بر اینکه افزایش قابل توجه یا اندک عوارض، هر دو تفکر ممکن افراطی و تفریطی باشد؛ گفت: باید تمام جوانب در نظر گرفته شود. اصل عوارض برای بازدارندگی است تا در مرکز شهر کمتر شاهد تردد باشیم. این عوارض برای مواردی است که افراد ناچار می‌شوند در شرایط خاصی از خودروی خود استفاده کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: قطعی شدن خرید اتوبوس‌ها برای پایتخت یکی از دستاوردهای مهم سفر شهردار به چین بود که گزارش آن ارائه خواهد شد.
چمران در پایان با بیان اینکه لایحه عوارض شهرسازی دیر به ما تحویل داده شد و اطلاعات آن نیز ناقص بود؛ یادآور شد: تأکید کردیم که درصد افزایش پیشنهادی خود را سریع‌تر اعلام کنند.
 
کد خبر:1-213

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: